Sanning 3: Mina föräldrar!

Att presentera mina föräldrar blir en av dem lättaste sanningarna. Vi börjar med min kära far som föddes 1947 och heter Jörgen. Han föddes någonstans nere i Skåne och var min farmors tredje barn. Vid fem års ålder bestämde sig min kära farmor att ta barnen med sig för att flytta upp till stockholm och så blev det och växte upp i Huddinge.  Idag är min pappa förtidspensionerad men arbetar lite extra som kyrkovaktmästare bla. Tidigare arbetade han som elektriker för Siemens.  Vid 25 års ålder träffade han min mamma som var hans lillasyster bästa vän.

Då var det dags för mamma, Rose-marie är hennes namn och hon är uppväxt i Huddinge med sin lillasyster och deras föräldrar, föddes 1954. Min kära mor gillar att ha många bollar i luften och jag vet faktiskt inte hur många olika arbeten hon har. Hon arbetar bla inom det politiska i Södertälje, men även på försäkringskassan i sthlm. Mellan dem två jobben så sitter hon i massa nämder och är kyrkordförande.

Mina föräldrar gifte sig 1979 och har levt lyckliga i 32 års tid. Båda mina föräldrar har alltid ställt upp för mig och även fast jag inte alltid erkänner det så är jag bortskämd ;) Känner mig väldigt lyckligt lottad att just dem vart mina föräldrar.

Älskar er Mamsen å papsen!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0