Vägning!

Hej!

Så imorse vart jag väckt vid tio i åtta av min söta dotter, hon låg å babbla för sig själv å drog i allt hon kom åt. Gick upp och gjorde lite äppelgröt till henne, vilket hon älskar. Efter Isabelle fått i sig lite frukost väckte vi mickis som sovit över hos oss. Vi fixad i ordning oss rätt snabbt innan vi begav oss mot tåget.

Väl inne i Södertälje mötte vi Kawsar som även hon skulle väga sig. Idag var det drop in så det gick väldigt snabbt och smidigt att ställa sig på vågen. Jag var lite orolig över vägningen, har inte vägt mig på ca två veckor, men skött mig rätt bra ändå.

-1,2 kg

Sammanlagt:
-17,9 kg

Nu blir det inte heller nån vägning på 2 veckor igen eftersom viktväktarna har stäng i Södertälje under dem kommande 2 veckorna.
Efter vägningen käkade vi lite lunch och gick och kollade i affärer, blev en snabbvisit i tälje idag pga vädret inte är så roligt.

Nu är man äntligen hemma och ligger å myser med isabelle i sängen. Ikväll blir det en lugn hemma kväll med min älskade dotter ;)

Faster Emelie

Hej!!

Så i natt fick jag ett sms från min kära bror. Han hade blivit pappa till en liten pojk som inte fått något fastställt namn än. Blev ett besök till Nyköpings sjukhus med mamma och pappa mot kvällen för att hälsa på familjens lilla tillskott. Han var så söt och väldigt med om vad som hände omkring honom. Även Isabelle var med och fick klappa på sin lilla kusin!

Efter besöket så mötte jag upp mickis vid tåget. Vi gick och hämtade hem lite käk och har nu umgåtts under kvällen. Har även färgat mickis hår.

Imorgon blir det vägning för vår del, så håll nu tummarna för oss!!

Här nedan kommer lite bilder från dagen!

Love and kisses

Ny vecka

Hej!

Så då var det redan en ny vecka och tiden går snabbt förbi får hoppas på att även denna vecka gör det. Så i helgen har jag tagit det lugnt, blev en lugn hemma dag i lördags med god mat och film. Igår så kom Anna L å mickis på besök under eftermiddagen, var riktigt mysigt å trevligt att bara sitta inne å snacka och bara vara.

Även idag så har jag tagit det lugnt, fixat lite här hemma och varit på bvc med isabelle som nu väger 7390 gram och är 67 cm lång. Min lilla flicka är inte så liten längre. Inför resten av veckan har jag inte så mycket planerat, är vägning på torsdag å sen marknad på lördag.

Hemmadag!

Hej!

Idag har jag och Isabelle haft en mysdag bara tagit det lugnt och busat massa. Blir en lugn hemma kväll med god mat och film.
Igår så kom tjejerna förbi på en trevlig och rolig tjejkväll, var kul att så många kunde komma. Det blev Anna, Anna L, Jessica, Karima, Kawsar och Mickis plus mig å isabelle också, även Hampus var med i tjejgänget.

I veckan har jag inte så mycket planerat, får bli att bara ta det lugnt och invänta nåt skoj.

Hoppas alla ni har en bra helg!!

Sol vind och vatten!

Hej!

Nu är man hem kommen från Öland sen några dagar tillbaka. Har umgåtts med vänner och njutit av vädret så inte haft så stort intresse till att blogga.

Idag har jag och isabelle varit på stranden. Under kvällen kom stefan förbi för att umgås me sin dotter. Resten av veckan blir det bara att ta det lugnt och njuta av vädret!!

love and kisses!!

Sista dagen i mitt paradis! Så...

dsc_0185 (MMS)

Sista dagen i mitt paradis! Så idag var vår sista dag här på öland. Vi har hunnit med massa skoj idag. Dagen började vi med några timmar på min favoritstrand bläsinge på ölands östra sida. Blev några dopp å solande. Efter stranden åkte vi vidare mot gärdslösagård för lite fika, innan det bar vidare till borgholm. I borgholm gick vi å kolla lite å åt middag på en restaurang. Nu under kvällen spelade vi lite minigolf och hade skoj. Nu är det dags för sängen blir en lång bilfärd hem imorgon. Love and kisses!

Fann en enslig sandstrand! Idag ...

dsc_0161 (MMS)

Fann en enslig sandstrand! Idag bestämde vi oss för att besöka södra öland och vi fann en helt fantastisk sandstrand som inte många människor funnit, stranden var säkert 1km lång och det var vi och 5 andra personer. Nu är vi på väg uppåt igen för att äta lite lunch. Hoppas alla där hemma har det toppen! Love and kisses

På Stranden!! N...

dsc_0137 (MMS)

På Stranden!! Nu ligger vi här på min favoritstrand! Vattnet är svalkande och sandbottnen har blivit vågig av vågorna och solen steker mot kroppen av allt saltvatten. Legat här i fyra timmar snart och svalkat sig ett flertal gånger. Om ett tag ska vi bege oss tillbaka till campingen och äta middag å spela lite spel. ;-) Trivs verkligen här på öland önskar man kunde haft med alla vännerna och spenderat en sommar på mitt paradisö ;-) love and kisses

En morgon gungning! Så då var det redan vå...

dsc_0130 (MMS)

En morgon gungning! Så då var det redan vår andra dag på öland. Började morgonen me att äta lite frukostbuffe och sedan ut en sväng i skuggan, hittade några gungor som isabelle älskade. Nu ska vi åka till vår favorit badstrand bläsinge här på öland. Bloggar igen lite senare love and kisses!

Äntligen framme på sveriges paradis!! Dage...

dsc_0115 (MMS)

Äntligen framme på sveriges paradis!! Dagen kunde inte ha börjat bättre än va den gjorde ;-) och nu efter en dag i bilen är vi äntligen på min favoritplats nämligen öland. Det har varit en underbar dag men nästan för varmt för en svensk sommar ;-) Har hunnit ta ett efterlängtat dopp i havet och det var så varmt att det inte ens var svalkande. Nu är det dags att försöka sova i mitt heta sovrum natti natti love and kissed

Helgen!

Hej!

Så i helgen har jag haft en del för mig. I lördags så åkte jag till badstranden och njöt av vädret och roligt sällskap. Mot eftermiddagen åkte jag in till södertälje för att lämna av Isabelle hos mina föräldrar som ställt upp som barnvakt, eftersom jag skulle på 25 års fest.

Jag, mickis, kawsar och karima åkte upp till Sundbyberg för att fira att Jessica fyllt 25 år i veckan som varit. Var jättetrevligt med mycket skratt och god mat och dricka. Tack så mycket för en toppen dag och kväll !!

I dag så vaknade jag upp hemma hos mamma å pappa, även jag sov över där eftersom tågen mot gnesta inte går så bra på kvällarna. Vid tio tiden kom åkte vi hemåt mot Gnesta och även Stefan följde med oss hem för att umgås med dottern sin.

Har haft tvättstuga under dage eftersom jag åker till Öland imorgon med Isabelle, min bror daniel, mamma, pappa och min kära moster. Det ska bli skönt att komma bort lite men kommer hem redan på fredag så.

Jag kommer mobilblogga under ölandsvistelsen så ni vet!!

love and kisses på er!

Vägning och fredagsmys!!

Hej!

Så idag var det äntligen fredag. Igår så hade jag ingen ork att blogga, jag umgicks med mickis å kawsar under dagen.
Under gårdagen vägde jag mig också hoppades på att vågen skulle visa minus eftersom jag skött mina points men inte rört mig så mycket. Men blev ett bra resultat.

-0,6 kg

sammanlagt:
-16,7 kg

Efter vägningen gick vi till maren och njöt lite av solen innan vi begav oss hem till mig för att umgås. Vart en riktigt trevlig dag med tjejerna.

Idag så har jag städat lite här på förmiddagen. Ikväll så hade jag tänkta att ha lite fredagsmys med dottern min och så ska min favoritmat tillagas nämligen TACO ;)

Hoppas alla har en bra fredag!!

Lovely Weather!

Hej!

Så idag vaknade man till att solen trängde in mellan persiennerna, underbart, Efter bara en dag av moln och lite regn saknade jag faktiskt solen. Idag har jag och Isabelle varit på The kannan och käkat lunch med Emilie och lilla söta Sammy. Var jättetrevligt att träffas och snacka lite skit, var ett bra tag sen vi gjorde det.

Efter några timmars fikande så begav vi oss mot affären jag köpte lite blöjor å middag till kvällen.
I natt så har Isabelle haft feber och hon har det än till och från, tror det beror på hennes två tänder som tittar fram under tandköttet.

Ikväll blir det förmodligen ett kvällsdopp med några vänner ska bli najs att få svalka av sig efter dagen!
Imorgon är det vägning för min del så håll tummarna för att vågen visar så mycket minus som möjligt hihi.

Love and kisses på er!

Badstranden!

Hej!

Så idag började dagen med att jag och Isabelle åkte till mölnbo för att möta upp Anna, mickis och hampus för att åka till Klämminge badstrand. Var jätteskönt att bada och ligga i solen, känns inte som om man gör mycket annat nu för tiden vilket är underbart.

Efter stranden återvände vi till mölnbo för att lämna bilen och även Anna och Hampus. Mikaela följde med mig och isabelle hem ett tag och vi satt och njöt i solen här i gnesta.

Nu har jag äntligen lärt mig hur jag lägger in bilder från nya mobilen så här kommer det lite bilder från dem senaste dagarna!!

Sommartider...Hej Hej!!!!

Hej!

Vilket underbart väder veckan har bjudit på. I går så spenderade ja och isabelle dagen på Klämminge badstrand med massa vänner. Dagen var helt underbar och jag fick lite färg kanske för mycket på vissa ställen..hehe.

Efter stranden så åkte vi alla för att köpa kött som vi tänkt grilla hos anna och henke. Väl hemm hos dem i mölnbo så satt vi och njöt av solen och av varandras sällskap. Maten blev utsökt tack anna å henke ;)
Vid tio tiden åkte jag hemåt och då var jag helt slut efter en heldag i solen.

Idag så har jag varit hemma å myst med lilltjejen som blir stora damen imorgon, hon blir ett halvår..otroligt va tiden rusar förbi. Ikväll blir det ett kvällsdopp med några vänner från gnesta =)

love and kisses

Fredagsmys!!!!

Hej!

Så idag har jag umgåtts med mickis, anna och annele plus alla våra busungar Hugo, moa, hampus å isabelle. Jag och mikaela lekte lite med hampus i lekparken medans vi väntade på dem andra. När dem andra tjejerna kom till Gnesta så lagade vi lite middag tillsammans blev kyckling med nudlar och kokosmjölk.

Nu på kvällen har vi haft det skoj och umgåtts. Imorgon är det en dag på stranden som gäller, ska bada som en toka!!!

Torsdag= vägning

Hej

Då var det torsdag igen och dags för vägning och en tur på stan. Jag och Isabelle mötte upp mickis inne i tälje vid elva, vi tog en liten sväng på stan innan vi begav oss upp mot viktväktarna. Denna vecka kände jag mig inte särskilt nöjd med vad jag presterat men tog mig ändå i nacken å gick dit. Vågen visade bättre än förväntat.

-0,4 hg

sammanlagt:
- 16,1 kg.

Ikväll så har jag tagit en härlig och behövlig kvällspromenad!