Inskolning dag 4 & lite fika!

Hej!

Dagen började med att jag gjorde i ordning Isabelle för sin första ensamma dag på förskolan utan sin mamma. Väl framme vid förskolan var jag lite nervös över hur det skulle bli att säga hejdå till min prinsessa. Men allt gick jättebra, jag tog av henne ytterkläderna och då kom en av förskole lärarna ut i hallen och tog upp Isabelle i famnen, jag vinka och sa hejdå gumman syns snart, hon höjde handen och log lite lätt ;) Kändes verkligen som en lättnad att hon inte började gråta, då hade det blivit tio gånger svårare att bara gå därifrån.

Efter lämningen på förskolan så gick jag hem till Emilie och Sammy för att umgås. Var riktigt trevligt att umgås hemma hos henne och Sammy för en gång skull, vanligtvis träffas vi oftast utomhus å går till nåt fik eller öppna förskolan. Vid tolvtiden mötte vi upp med Susie och Lukas för att gå och käka lunch på The Kannan här i Gnesta, kändes lite ovant att gå dit igen, senast vi var där var någongång i somras. Det var nångång efter öf som vi gick till ett annat café Nellies istället och då fastnade vi för det stället men nu har dem stängt igen och där ska det tydligen bli en Grekisk Kolgrill.

På The Kannan träffade vi på Madelene med lilla söta Elliot och Patricia med sin söta Wilja. Var riktigt trevligt att få sitta ner och prata lite om barnen och sånt.
Efter lunchen och fikat så begav jag mig mot förskolan för att hämta upp min ögonsten och även min sambos dotter Linnéa. Allt hade gått superbra under dagen och fröknarna var stolta över Isabelle som varit så duktig så.

Väl hemma så åt barnen lite mellamål och sedan lekte dem lite innan Isabelle blev riktigt trött pga att hon enbart sovit 35 min på sin vila under dagen. Så Isabelle fick sova en stund, så lekte jag och söta Linnéa vidare.

Idag blev det pannkakor till middag och efter det blev det en sväng till affären. Nu sitter vi och myser framför tvn.
love and kisses!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0