Inskolning på förskolan!

Hej!

Så då var man hemma igen, har spenderat förmiddagen på Isabelles Förskola Solrosen för inskolning. Vi kom dit klockan nio och dem flesta barnen var nyfikna på vilka vi 2 var för några. Isabelle började snabbt att leka med en docka och en gå vagn, hon trivdes verkligen från första stund. Medans min fina flicka lekte med dockor och busade med dem andra barnen så passade jag på att prata med förskolelärarna. Dem berättade om hur dagarna brukar se ut och hur det brukar gå till på just den avdelningen. Dagiset består av fyra olika avdelningar och Isabelle går på den blåa.

Vid elva tiden var det dags för lunch det serverades Fiskbullar med kokt potatis, Isabelle var inte så förtjust i fiskbullarna men det var förväntat =) Hon var jätteduktig på att äta potatis och försökte verkligen äta med skeden, men fuskade med hjälp av handen.

Efter lunchen var det dags för vilostund, blev bara 45 min sömn för min lilla dam, men hon somnade först av alla barnen vilket var imponerande. Isabelle har dock aldrig varit mycket för att sova långa stunder utan hon tar powernaps som jag brukar säga.

När det återstod en kvart kvar av vår första dag så kom min sambos dotter Linnéa in på besök, hon går nämligen på den röda avdelningen på samma Förskola, Isabelle blev förstås överlycklig å kramades massa med henne. Sedan tog vi även en bild av Isabelle som ska sättas upp med en liten text och vid kläderna.

Ikväll blir det en lugn hemmakväll så min prinsessa är pigg imorgon. Nej nu måste jag börja med middagen blir Kycklingrullar med sallad och tsatziki.

love and kisses
  


Solrosen!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0