Brist på inspiration = Usel bloggare

Hej allesammans!

Då har det skett igen, jag har misskött min uppdatering. Jag vet att jag säger det gång på gång att jag ska skärpa mig, men på något vis rinner bloggandet ut i sanden.

Så vad har hänt i mitt liv dem senaste veckorna?! Ska försöka summera. Min fina flicka ska börja sin inskolning på dagis den 1/2 och jag har verkligen blandade känslor över detta. Känns hemskt att enbart få spendera 3-4 timmar dagligen med henne, men vad gör man när man har ett heltidsjobb 7-15:30 som kallar??! Samtidigt känns det riktigt skönt att få börja arbeta igen. Tror även att Isabelle kommer stortrivas på sitt dagis, så det är nog jag som bävrar över det mest.  

Med min viktminskning har det varit riktigt upp och ner med ända sedan november månad. Verkligen varit ett kg upp några hg ner å så fram å tillbaka. Men nu har jag äntligen fått min starka motivation tillbaka, som jag hade i början. Så nu ska kilona rasa igen. 

Dem senaste veckorna har det flytit på som vanligt, varit på öppna förskolan så mycket som möjligt och umgåtts med vänner. Idag har jag städat lite under förmiddagen och ska vid två tiden ut på en promenad med Anna och barnen. Förra veckan så promenerade jag mycket och så ska det fortsätta. Kommer dock bli svårt när man arbetar, jag har ju ett rätt så stillasittande arbete, men ibland är det mycket spring hit å dit. 

Jag är väldigt tacksam över att jag har en sambo som älskar att röra på sig, för annars är det lätt att hamna i samma fälla man gjort om å om igen. Så promenader är något som vi kommer se till att ta dagligen även när jag börjar arbeta. 

Nej nu måste jag sluta för denna gång, Isabelle är hungrig å vill ha lunch. 

love and kisses  


  

Kommentarer
Postat av: Madelene - mamma till Elliot

Vad ska du jobba med nu när tjejen börjar på dagis ? Funderar på att gå till Öf någon dag nästa vecka :) ska du dit nått då ? Kram

2011-01-28 @ 23:28:11
URL: http://maddihz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0